Wednesday 26 September 2012

hargailah orang yang sayang kita dengan ikhlas


hye korangg ! 

actually aku tade story malam ni. tapi aku na share story nie kat korang semua . bace ehh ~ 

ceritera seorang bf yang mampu bekorban apa sahaja demi gf nya . ta kira hujan atau panas , permintaan gf nya tetap akan ditunaikan , sehingga akhir nafasnya ~

********

BF : sayang :) .
GF : ape kau nieyh ? Jangan panggil aku sayang lah .
BF : kenape nieyh ?
GF : perkenalkan . My boyfrend 'adam '.
BF : tapi aku nieyh sape bagi kau .Dia ken kawan baik membe kau 'aida '
GF : dia jage aku dengan baik ,ape aku nak semua dapt . Tapi kau satu pun tak dapat .
BF : habes hujan-2 kau suruh aku dtang rumah kau . Aku sanggup pegy , aku demam . Kau suruh aku pergy belikan makanan . Aku sanggup pergy .Walaupun aku rasa macam nak mati . Time duit aku untuk makan seminggu . Kau mintak belykan baju . Aku beli sebab aku nak jadi yang terbaik untuk kau . Aku sanggup tahan lapar .
GF : siape suruh kau buat semua tuh untuk . Aku tak sayang kau .Sekarang hati aku untuk ' adam '.
BF : okey sayang . Itu terbaik untuk kau . Aku tak akan benci kau . Sebab dalam hati aku Cuma untuk kau . Mungkin bila kau dah menyesal masa tu aku tak akan ade didunia ini lagi . Mungkin aku akan pergi jauh . Aku dah cuba jadi yang terbaik untuk kau . Aku balik dulu . Salam .
GF : wsalam .
2 minggu kemudian .
Calling ...
Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi .
Pergi rumah BF takda .
Tanye orang sebelah taktahu .
Kawan si BF : weyh kau tak tahu kew dah seminggu lebih si dia pegy . Dia meninggal selepas smggu putus dengan kau . Dia meninggal time pergi beli cincin yang kau nakkan tu . Dia sakit barah sakitnya dah teruk dan tidak dapat bertahan lagi .
GF : terkedu dan menanges penuh penyesalan .
Kawan BF : nieyh cincin untuk kau dan ade sepucuk surat .
SURAT : AWAK . AMBIL LAH CINCIN PEMBERIAN SAYA YANG TAK SEBERAPA NIEYH . AWAK DAH
LAME NAKKAN . MAAF SAYA BARU BAGI SEKRANG . SEBAB SAYA TAK BERKEMAMPUAN . SAYA HARAP AWAK BAHAGIA.SAYA TAK AKAN BENCI AWAK . SAYANG AWAK :')
GF : awak ? Maafkan saya .
PENGAJARAN : HARGAILAH ORANG YANG SAYANG KITA DENGAN IKHLAS SEBELOM TERLAMBAT.

TERIMA KASIH , DATANG LAGI

No comments:

Post a Comment

cer kome komen sikit kat sini :D

hakmiliknazirahfarhainabaserudin